ČÍTANIE
Prečítať čo najviac kníh. Urobiť o tom zápis do čitatľského denníka. Po návrate do školy bude každý referovať o tom, čo prečítal!
Vypracované úlohy odfotiť a poslať na stiavnicka1234@gmail.com
22.6. pondelok
Čítanka s. 112-114 čítať text
15.6. pondelok
Čítanka s. 107 - 109 Ženích zo studne
109/3
109/4
109/5
11.6. štvrtok
Čítanka s. 105 - 107 Povedal mi jeden chlapec
106/2
106/3
107/2
4.6. štvrtok
Čítanka s. 102-103 prečítať príbeh, napísať odpovede na úlohy
103/1 (1. a 2. veta)
103/2 (2. veta)
103/3
21.5. štvrtok (do pondelka 25.5.)
- s. 97 prečítať Čitateľ komixov
- odpísať do zošita poučku Komix
- napísať do zošita odpovede na 97/2 a 97/3
18.5. pondelok
- s. 96 prečítať text Múroobrazy
- napíš odpovede na otázky:
1.) Ako vznikajú "múroobrazy"?
2.) Čo vidíš na obrazoch na stenách v učebnici?
3.) Čo vidíš na obrazoch, ktoré som odfotila ja?
Tu sú: muroobraz 1 , muroobraz 2
Som veľmi zvedavá na to, čo tam uvidíte vy.
4.) Pokús sa vo svojom okolí nájsť a odfotiť podobné múroobrazy,
potom mi pošli fotku (do konca týždňa). Teším sa na to, čo objavíte :)
5.5. utorok
- s. 93-95 prečítať text a potom napísať:
1) napíš, ktoré hlavné postavy vystupovali v príbehu
2) vysvetli nezvyčajné mená chlapcov (prečo ich tak volali)
3) k jednotlivým očíslovaným častiam príbehu vymysli vhodné nadpisy
4) vypíš z textu prirovnania (zopakuj si, čo je prirovnanie na s. 20)
5) vysvetli podčiarknutú vetu z textu
29.4. streda (do 5.5.)
- s. 89-91 prečítať Mama, urob iné ticho
- Napísať odpovede na otázky:
1. 91/2
2. Kde (v ktorom meste) sa odohrával dej príbehu?
3. Kam prišli, keď "došli až k Lafranconi"? (vyhľadaj na internete)
4 Vypíš z textu všetky zemepisné názvy
28.4. utorok
- s. 89 prečítať Stehlík a slávik
- s. 89/1,2 napísať odpovede do zošita
24.4. piatok
- pripomenieme si sviatok našej planéty "Deň Zeme", ktorý bol 22. apríla
- PL - vypracovať úlohy a prečítať text o naj.... zaujímavostiach našej Zeme
(NAPÍŠ odpovede priamo do PL, nemusíš ho tlačiť! Vypracovaný PL si potom
ULOŽ do svojho počítača a potom ho VLOŽ ako prílohu do mailu.)
alebo prepíš odpovede do zošita
PL nájdeš TU
22.4. streda
- vypracovať test Zlatá muzika TU
- s. 87 Zvuky v prísloviach a porekadlách
- prečítať, odpísať do zošita príslovia a porekadlá
- vybrať si 3 a vysvetliť čo znamenajú
21.4. utorok
- s. 84 - 85 prečítať báseň Zlatá muzika
- napísať do zošita a naučiť sa poučku Strofa a odpísať 1 ľubovoľnú
strofu (okrem tej vyznačenej)
- pozrieť si úlohy za básňou, vypracovať iba ústne
17.4. piatok
s. 83 - 84 prečítať príbeh Spevokol
- napísať odpovede na otázky:
1. Čo je to spevokol?
2. Ktorí žiaci sa nedostali do spevokolu?
3. Prečo ho učiteľka nazvala "antitalent"? Čo to znamená?
15.4. streda
1. Odoslať predchádzajúcu úlohu (kto to ešte neurobil!)
- s. 82 prečítať text O hudbe
- napísať názvy 5 tvojich obľúbených piesní
8.4. streda
Napíš základné informácie o knihe, ktorú práve čítaš (názov, meno autora, meno ilustrátora, hlavné postavy) a 3-4 vety, o čom kniha je. Úlohu stačí poslať po Veľkej noci, aby si mal čas čítať ;) Prilož do mailu aj fotografiu knihy.
7.4. utorok
prečítať text s. 80-81
napísať 81/2, 4
3.4. piatok
- prečítať báseň a komix s. 78-79
- 79/1,3 napísať odpovede do zošita
31.3. utorok
- prečítať si text ZOO Bojnice a napísať odpovede na otázky
Postup:
1. stiahnuť text do počítača, v dokumente dopísať odpovede, uložiť dokument a odoslať ho ako prílohu do mailu na stiavnicka1234@gmail.com
alebo
2. otvoriť dokument, odpovede napísať do zošita, odfotiť a odoslať dokument ako prílohu do mailu
25.3 streda
- s. 76 - 77 prečítať Prečo televízia?
- s. 77 poučka Televízia naučiť
- s. 77/2 napísať do zošita
Vypracované úlohy odfotiť a poslať na stiavnicka1234@gmail.com
18.3. streda
- s. 73 BIB a BAB prečítať a vedieť povedať, čo tieto skratky znamenajú.
- s. 73 - 75 prečítať text Stolček , odpovedať na otázky:
1. Kde sa dej odohráva?
2. Kto bol Klingsor
3. Z povesti vypísať všetky vlastné podstatné mená
Odpovede napísať do zošita.
prečítať si báseň
ZUZANA KUBAŠÁKOVÁ
Čarovné rúško
Dve gumičky na ušká,
Noštek, ústa do rúška.
Mám zakrytú pusinku,
stále vidím maminku.
Usmieva sa očami,
svet sfarebnel rúškami.
Keď kráčame spoločne,
môžme dýchať bezpečne.
Noštek mám vždy schovaný,
usmievam sa očami.
Všetky, deti, dospelí,
rúškami opekneli.
Robia to pre babičku,
dedka, tetu, sestričku.
Rúškom druhých chránime,
veď sa predsa ľúbime.