SLOVENSKÝ JAZYK

Vypracovanú úlohu treba vždy odfotiť a poslať mailom na stiavnicka1234@gmail.com

 

24.6. streda

PZ 52 celá

PZ 53/7

úlohy 57/4,5,6 vypracovať podľa učebnice s. 67-76

 

23.6. streda

PZ 50/51 celé

22.6. pondelok

Slovesá: ísť, kúpiť, cvičiť

1. Napísať v každej osobe v jednotnom aj množnom čísle v prítomnom,

   minulom a budúcom čase

2. PZ 48-49 celé

19.6. piatok

Slovesá: odleteli, zanesie, kopeš

1. napísať ich v neurčitku

2. napísať ich vo všetkých osobách v jednotnom a množnom čísle

3. uč. 82/7 a), b), c) (napísať)

4. uč. 83/Zapamätaj si - prečítať

5. uč. 83/2 a), b) ústne

 

18.6. štvrtok

Napísať vety: Ockovi som vyrobil pekný pozdrav ku Dňu otcov. V nedeľu mu zablahoželám a pozdrav mu odovzdám. Verím, že ho moja práca na pozdrave a blahoželanie poteší.

1. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom,  ktoré k nemu

   patrí a určiť ich rod, číslo a pád

2. vypísať z viet slovesá a dať ich do neurčitku

3. napísať v každej osobe v jednotnom a množnom čísle slovesá:

    hnevať sa, obedovať a lepiť.

4. PZ 47/1,2,3

 

17. 6. streda

Napísať vety: Stará mama upiekla chutný čokoládový koláč. Na oslavu prídu aj teta Jana s ujom Jožom a deťmi. Už sa veľmi tešíme na rodinné stretnutie.

1. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom,  ktoré k nemu

   patrí a určiť ich rod, číslo a pád

2. vypísať z viet slovesá a dať ich do neurčitku

3. PZ 46/1

4. uč. s. 81/ Zapamätaj si!

5. uč. 81/3 c) napísať podľa vzoru

6. uč. 81/6

 

16.6. utorok

Napísať vety: V prútenom košíku spali malé mačiatka. Ich starostlivá mama ich pozorne strážila. Občas niektoré mača tíško zamňaukalo a pomrvilo sa v teplom košíku.

1. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom

   ktoré k nemu patrí a určiť ich rod, číslo a pád

2. vypísať z viet slovesá a dať ich do neurčitku

3. Uč. s. 78/5

4. uč. 79/9 (aspoň 10 vybraných slov)

5. uč. s. 80/ Zapamätaj si!

6. Napísať do zošita: spievať

                                1. os. - ja spievam, my spievame

                                2. os. - ty spievaš, vy spievate

                                3. os. - on/ona/ono spieva, oni/ony spievajú

 

15.6. pondelok

Napísať vety: Po dlhej ceste vlakom sme vystúpili na železničnej stanici v Bratislave. Teším sa na návštevu Bratislavského hradu aj zoologickej záhrady. Starým rodičom pošlem peknú pohľadnicu.

1. vypísať z viet podstatné mená a prídavné mená spolu s podstatným menom

   ktoré k nemu patrí a určiť ich rod, číslo a pád

2. učeb. s. 77 prečítať si Zopakuj si!

3. učeb. 77/1 vypísať z textu slovesá, pri podčiarknutých povolaniach napísať, čo robí

4. učeb. s. 78 prečítať si Zapamätaj si!

5. učeb. s. 77/1 b) vypísať slovesá v neurčitku

6. PZ 45/1

 

 

12.6. piatok

Vypracovať PL TU

11. 6. štvrtok

Napísať vety: Na vysokom strome v zámockom parku sedel malý vtáčik. Jeho nádherný spev počúvali okoloidúci chodci. Na chvíľu sa zastavili a obdivovali príjemnú melódiu jeho hlasu.

1. vypísať z viet podstatné mená a prídavné mená spolu s podstatným menom

   ktoré k nemu patrí a určiť ich rod, číslo a pád

2. učeb. s. 65/2 b)

3. PZ 36/1,2

10. 6. streda

Napísať vety: Rád chodievam so starým otcom na futbalové zápasy. Moja mladšia sestra rada pozerá kreslené rozprávky. S rodičmi často navštevujeme staré hrady.

1. vypísať z viet podstatné mená a prídavné mená spolu s podstatným menom

   ktoré k nemu patrí a určiť ich rod, číslo a pád

2. učeb. s. 64/5 najskôr do básne ústne doplniť správne chýbajúce prídavné mená, potom vypísať prídavné meno spolu s podstatným menom a určiť

    rod, číslo a pád. Vyhľadať ďalšie prídavné mená v básni a určiť ich gramatické kategórie.

 

9.6. utorok

Napísať vety: Janko čítal zaujímavú knihu o statočnom psovi, ktorý zachránil

z horiaceho domu tri malé deti. Novú knihu požičal svojmu najlepšiemu

kamarátovi Ivanovi.

1. vypísať z viet podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád

2. podčiarknuť vo vetách prídavné mená spolu s podstatným menom,  ktoré

    ku nemu patrí

3. vyskloňovať v jednotnotnom aj množnom čísle slovné spojenia

   stará skriňa, veľký slon

4.  PZ 35/2,3

 

8.6. pondelok

Napísať vety: Na železničnej stanici stál starý parný rušeň. Z veľkého kotla vychádzala hustá para. Natešené deti si túto atrakciu s prekvapivým údivom obzerali.

1. vypísať z viet podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád

2. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom,  ktoré ku nemu patrí (v takom tvare, ako je napísané vo vete)

  a určiť rod a číslo prídavného mena

3. uč. 63 prečítať si Zapamätaj si!

4. uč. 63/1

5. uč. 63/2 a)



5.6. piatok

Napísať vety: Na streche za starým komínom sedela veľká čierna mačka. Striehla na malé vtáčiky, ktoré mali na vysokom strome vedľa domu urobené hniezdo z prútia.

1. vypísať z viet podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád

2. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom,  ktoré ku nemu patrí (v takom tvare, ako je napísané vo vete)

  a určiť rod a číslo prídavného mena

3. uč. 62/3 - v podčiarknutých prídavných menách určiť číslo

4. uč. 62/6

4.6. štvrtok

Napísať vety: Pod starým mostom som videla plávať neveľkú rodinu divých kačíc. Ich utešené mláďatká zvedavo skúmali vodnú hladinu a ponárali žlté zobáčiky pod vodu.

1. vypísať z viet podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád

2. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom,  ktoré ku nemu patrí

    (v základnom tvare) a určiť rod prídavného mena

3. uč. s. 61 - prečítať Zapamätaj si!

4. s. 61/1,2,3 - ústne

5. PZ 34/1,2,3

pozri aj čítanie

3.6. streda

Napísať vetu: V chladnom tieni, pod vysokými stromami na kraji bukového

lesa, sme videli oddychovať veľké stádo sŕn s malými mláďatkami.

- vypísať podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád

- vypísať prídavné mená spolu s podstatným menom,  ktoré ku nemu patrí

  v základnom tvare a určiť rod prídavného mena

- uč. s. 60/4 a), b)

- uč. s. 60/5

2.6 utorok

Vo vetách: V hlbokom tmavom lese zablúdili Janko s Marienkou. Prišli k medovníkovej chalúpke, kde žila zlá ježibaba.

- vypísať podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád

- vypísať prídavné mená spolu s podstatným menom,  ktoré ku nemu patrí

  v základnom tvare a určiť rod prídavného mena

PZ 33/1 a) (z obrázkov zložiť slovné spojenie včela a med - včelí med,

                   loď a kotva - lodná kotva)

           1 b)

PZ 33/2 a), b) (po 5 prídavných mien)

PZ 33/3 a), b)

1. 6. pondelok

- uč. s. 59/3 a) b) (vybrať po 2 slová z každého riadku)

- vyskloňovať slovo škola a auto v jednotnom aj v množnom čísle

_______________________________________________________

29. 5. piatok

- pozri si prezentáciu o určovaní rodu prídavných mien TU

- uč. s. 59/2 a), b)

- uč. s. 59/1 a)

- žiaci, ktorí v pondelok nastupujú do školy už neposielajú úlohu na mail,

  skontrolujeme si ju v pondelok v škole. Ostatní odoslať.

- dnes je úloha aj z matematiky! TU

 

27. 5. streda

- uč. s. 58/ Zopakuj si! - zopakovať čo sú prídavné mená

- napísať po 5 prídavných mien (vlastností) k otázkam

Aký? -

Aká? -

Aké? -

- s. 58/2 a)pomenovať výrobky na obr. a určiť iba rod podst. mena

 

26. 5. utorok

Vypracovať test Opakovanie - podstatné mená na Edupage

25. 5. pondelok

- Čítanka s. 101 prečítať text Kôň a osol

- odpísať z textu hlavnú myšlienku bájky

- z prvých 6 veršov vypísať podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád

20.5. streda (do pondelka 25.5.)

- uč. 57/3 - vyskloňovať slová v zelených rámčekoch v jednotnom aj v množnom čísle vo všetkých pádoch podľa vzoru slova trúbka v tabuľke. Druhý stĺpec (pádové otázky) nemusí byť.

- pozri aj čítanie TU

19.5. utorok

PZ 32/1 - a) najskôr urči rod v každom riadku, podľa toho nájdeš slovo,

ktoré do riadku nepatrí. Potom to slovo v danom tvare použi vo vete.

- b) podstatné mená v množ. čísle z a) daj do základného tvaru - nominatívu jednotného čísla

PZ 32/2 - dať do správneho tvaru slová ryba, strýko a koryto

PZ 32/3

 

18.5. pondelok

- v daných vetách z textu v čítanke s. 96 urč pády podstatných mien, prepíš celé vety do zošita, podstatné mená v nich podčiarkni a nad ne skratkou napíš názov pádu

 1. veta textu: Dážď, sneh, mráz .....

10. veta textu: Steny domov sú počmárané .....

12. veta textu: Počasie je paleta .....

13. veta textu: Domy sú galérie .....

- pozri aj čítanie TU!

 

15.5. piatok

PZ 31/1 a), b)

PZ 31/2 a), b)

 

14.5. štvrtok

- prečítať text Zničené magnólie a vypracovať úlohy za textom (najlepšie priamo v dokumente, a odoslať ho ako prílohu do mailu, alebo písať odpovede do zošita)

text nájdeš TU

 

13.5. streda

PZ 30/1 a)

PZ 30/2 a), b)

- kto nebol na online hodine pozrie si všetko individualne v uč. s. 55 Lokál!

- v piatok 15.5. o 10.00 online hodina

 

11.-12.5. pondelok-utorok

- opakovať názvy pádov a ich pádové otázky, určovať vo vetách

   pády podstatných mien (individuálne)

- v stredu 13.5. o 10.00 online hodina

7.5. štvrtok

Vo vete: Moja mama so svojou sestrou ušili celej rodine rúška zo starej plachty na novom šijacom stroji.

určiť podstatné mená a v akom sú páde

- uč. 54/3

- PZ 29/3

- PZ 29/2 (kto to neurobil na online hodine)

6.5. streda

- najskôr si pozri prezentáciu Akuzatív TU

- učeb. 54/1

- PZ 29/1

5.5. utorok

- pozri čítanie

4.5. pondelok

- učeb. s. 53/2

- s. 53/3 - vypísať iba slovné spojenia, ktoré do riadkov nepatria

                 a potom ich napísať v DATÍVE

30.4. štvrtok

PZ s. 28/1,2,3

29.4. streda

- vypracovať test Genitív TU

- pozrieť si prezentáciu Datív TU

- uč. s. 53/hore - prečítať Datív a naučiť sa Zapamätaj si!

- s. 53/1 a) - priradiť k otázkam slová z textu - napísať do zošita

27.4. pondelok

- opakovať pády a pádové otázky

- uč. 52/4

- uč. 52/3 vypísať z viet iba podstatné mená v nominatíve a genitíve,

  určiť ich rod, číslo a pád

VZOR: Lucka - žen. rod, jedn. č., N

 

24.4. piatok

- zopakovať si pády podstatných mien

- PZ 27/2, 3

23.4. štvrtok

- zopakovať si pádové otázky, ktorými sa pýtame na genitív a s ktorými predložkami sa genitív viaže

- včera bol "Deň Zeme" - tak 1 tematická úloha

- uč. 52/2

- PZ 27/1

22.4. streda

- urobiť test NOMINATÍV TU

- znovu si pozrieť prezentáciu GENITÍV a naučiť sa určovať Genitív TU

- Uč. 52/1 - odpísať slovné spojenia a určiť, či sú podčiarknuté slová

   v jednotnom, alebo množnom čísle

VZOR: mobil mamy - jedn. č.

           bicykle pretekárov - množ. č.

- 5 z týchto slovných spojení použiť v danom tvare (genitíve) vo vetách

20.4. pondelok

- odpísať text a vypracovať úlohy TU

- pozrieť si prezentáciu GENITÍV a naučiť sa určovať Genitív TU

17.4. piatok

- najskôr si prečítaj vysvetlenie toho, prečo ste robili včera zle úlohu

TU, až potom urob dnešnú úlohu

PZ 26/2 a), b)

PZ 26/3 a), b)

16.4. štvrtok

- vypracovať krátky test Pádové otázky a pozrieť si prezentáciu

  Nominatív TU

- s. 51 prečítať si Zapamätaj si!

- s. 51/2 odpísať vety a podčiarknuť v nich podstatné mená v nominatíve

- s. 51/4 najskôr vypísať iba slová v nominatíve, potom zmeniť tvar ostatných slov tak, aby boli v nominatíve

VZOR: deti - dieťa

15.4. streda

- najskôr si treba pozrieť prezentáciu na Bezkriedy, tam je vysvetlené nové učivo Pády podstatných mien

- uč. 50/1 prečítať text a písomne do zošita odpovedať na dané otázky (otázku nemusíte písať celú, stačí len farebne vyznačená)

VZOR: Kto? Marek

            Koho? .....

- uč. 50/2 - vypísať iba rôzne tvary slova kľúče

- PZ 26/1

- z tabuľky dolu na s. 50 sa musíte naspmäť naučiť latinský názov pádu a otázku, ktorou sa na daný pád pýtame. Je veľmi dôležité vedieť to naspamäť, aby ste mohli určovať, v akom páde sa slovo vo vete nachádza!

 

8.4. streda

dokument môžeš vypísať priamo v počítači a odoslať ako prílohu, alebo si to prepíš do zošita. Je na tebe, ako si vyberieš.

Úlohu nájdeš TU

DU Urči rod a číslo podstatných mien.docx (14434)

6.4. pondelok

 úloha číslo podstatných mien

úloha určovanie rodu a čísla

- vypracovať TEST na Edupage
 

3.4. piatok

uč. 49/4 - vypísať z textu podstatné mená a určiť rod a číslo

VZOR: airwheel - muž. rod, jednotné č.

uč. 49/7 a)

VZOR: s nákladným autom - str. rod, jednotné č.

 

2.4. štvrtok - precvič si určovanie čísla podstatných mien TU

- uč. 49 modrá bublina hore - prečítať

49/6 urobiť podľa vzoru

PZ 25/2 a 25/3 (v riadkoch, kde je daný rod a číslo treba vymyslieť vhodné slovo)

30.3. pondelok - najskôr si treba pozrieť prezentáciu na vyvodenie učiva

na www.bezkriedy.sk až potom vypracovať úlohy

uč. 48/1 napísať do zošita počet dopravných prostriedkov

VZOR: 1 ponorka, 2 rušne, ...

uč. 48/2 ku každému slovu dopísať 1 alebo viac

VZOR: vrtuľníky - viac, lietadlo - 1

PZ 25/1 (navleč korálky na nitku - jednotné číslo modrú, množné číslo červenú )

 

27.3. piatok - najskôr si treba pozrieť prezentáciu na vyvodenie učiva

                na www.bezkriedy.sk až potom vypracovať úlohy

uč. 47/4 - prečítať, všimnúť si podčiarknuté slová

uč. 47/6 - odpísať slovo v danom tvare, dať ho do základného tvaru a určiť rod

           VZOR: v obchode - 1 obchod - ten obchod - mužský rod

PZ/24/4

26.3. štvrtok - pohľadať doma po 3 predmety na každý rod, uložiť ich do

                           skupiniek podľa rodu (aj označiť na lístku aký je to rod),

                           odfotiť a poslať.

                         - rozdeliť slová do daných stĺpcov

25.3. streda - najskôr si treba pozrieť prezentáciu na vyvodenie učiva

                na www.bezkriedy.sk až potom vypracovať úlohy

Prihlasovacie údaje na portál BEZKRIEDY majú žiaci nalepené v uč. prírodovedy,

registračný kód triedy je DnC8vBu

uč. 46/1 - len ústne

     46/2 - napísať do zošita

Poučku s. 46 naučiť!

PZ 24/2,3

Vypracovanú úlohu treba odfotiť a poslať do facebookovej skupiny ZŠ Podbrezová IV. A alebo mailom na stiavnicka1234@gmail.com

 

24.3. utorok - uč. s. 44/ Zapamätaj si - poriadne zopakovať

                             s. 45/6 - a) napísať do zošita slová, ktoré chýbajú v básni

                                            v správnom poradí (nemusíš odpisovať celú báseň)

                                            b) vypísať podľa vzoru v uč.

                             s. 45 - Diktát - rodičia nadiktovať

 

23.3. pondelok - na EduPage

20.3. piatok - na EduPage

19.3. štvrtok portál KOZMIX

každý má prihlasovacie meno zložené zo svojho mena a priezviska všetko malými písmenami spolu bez medzery a diakritiky, t. j. bez dĺžňov a mäkčeňov, napríklad Štefánia Pirôžková by sa prihlasila ako stefaniapirozkova

prihlasovacie heslo: nasaskolicka

potom treba kliknúť na ÚLOHY

Ak by bol problém s prihlásením napíšte mi sem

18.3. streda úloha je na EduPage, pozrieť aj gramar.in

17.3. utorok

prihlásiť sa na portál gramar.in, napísať hore svoje meno a aspoň prvé písmeno priezviska, kliknúť na pohár vedľa, vpravo dole kliknúť na Moje triedy a zadať HESLO  nasaskolicka a vypracovať zadané úlohy

https://www.gramar.in/sk

 

Prihlasujte sa prosím vás svojim menom tak, aby som vedela, kto úlohu vypracoval. To znamená aj aspoň prvé tri písmená priezviska u žiakov s rovnakým menom.