SLOVENSKÝ JAZYK
Vypracovanú úlohu treba vždy odfotiť a poslať mailom na stiavnicka1234@gmail.com
24.6. streda
PZ 52 celá
PZ 53/7
úlohy 57/4,5,6 vypracovať podľa učebnice s. 67-76
23.6. streda
PZ 50/51 celé
22.6. pondelok
Slovesá: ísť, kúpiť, cvičiť
1. Napísať v každej osobe v jednotnom aj množnom čísle v prítomnom,
minulom a budúcom čase
2. PZ 48-49 celé
19.6. piatok
Slovesá: odleteli, zanesie, kopeš
1. napísať ich v neurčitku
2. napísať ich vo všetkých osobách v jednotnom a množnom čísle
3. uč. 82/7 a), b), c) (napísať)
4. uč. 83/Zapamätaj si - prečítať
5. uč. 83/2 a), b) ústne
18.6. štvrtok
Napísať vety: Ockovi som vyrobil pekný pozdrav ku Dňu otcov. V nedeľu mu zablahoželám a pozdrav mu odovzdám. Verím, že ho moja práca na pozdrave a blahoželanie poteší.
1. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom, ktoré k nemu
patrí a určiť ich rod, číslo a pád
2. vypísať z viet slovesá a dať ich do neurčitku
3. napísať v každej osobe v jednotnom a množnom čísle slovesá:
hnevať sa, obedovať a lepiť.
4. PZ 47/1,2,3
17. 6. streda
Napísať vety: Stará mama upiekla chutný čokoládový koláč. Na oslavu prídu aj teta Jana s ujom Jožom a deťmi. Už sa veľmi tešíme na rodinné stretnutie.
1. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom, ktoré k nemu
patrí a určiť ich rod, číslo a pád
2. vypísať z viet slovesá a dať ich do neurčitku
3. PZ 46/1
4. uč. s. 81/ Zapamätaj si!
5. uč. 81/3 c) napísať podľa vzoru
6. uč. 81/6
16.6. utorok
Napísať vety: V prútenom košíku spali malé mačiatka. Ich starostlivá mama ich pozorne strážila. Občas niektoré mača tíško zamňaukalo a pomrvilo sa v teplom košíku.
1. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom,
ktoré k nemu patrí a určiť ich rod, číslo a pád
2. vypísať z viet slovesá a dať ich do neurčitku
3. Uč. s. 78/5
4. uč. 79/9 (aspoň 10 vybraných slov)
5. uč. s. 80/ Zapamätaj si!
6. Napísať do zošita: spievať
1. os. - ja spievam, my spievame
2. os. - ty spievaš, vy spievate
3. os. - on/ona/ono spieva, oni/ony spievajú
15.6. pondelok
Napísať vety: Po dlhej ceste vlakom sme vystúpili na železničnej stanici v Bratislave. Teším sa na návštevu Bratislavského hradu aj zoologickej záhrady. Starým rodičom pošlem peknú pohľadnicu.
1. vypísať z viet podstatné mená a prídavné mená spolu s podstatným menom,
ktoré k nemu patrí a určiť ich rod, číslo a pád
2. učeb. s. 77 prečítať si Zopakuj si!
3. učeb. 77/1 vypísať z textu slovesá, pri podčiarknutých povolaniach napísať, čo robí
4. učeb. s. 78 prečítať si Zapamätaj si!
5. učeb. s. 77/1 b) vypísať slovesá v neurčitku
6. PZ 45/1
12.6. piatok
Vypracovať PL TU
11. 6. štvrtok
Napísať vety: Na vysokom strome v zámockom parku sedel malý vtáčik. Jeho nádherný spev počúvali okoloidúci chodci. Na chvíľu sa zastavili a obdivovali príjemnú melódiu jeho hlasu.
1. vypísať z viet podstatné mená a prídavné mená spolu s podstatným menom,
ktoré k nemu patrí a určiť ich rod, číslo a pád
2. učeb. s. 65/2 b)
3. PZ 36/1,2
10. 6. streda
Napísať vety: Rád chodievam so starým otcom na futbalové zápasy. Moja mladšia sestra rada pozerá kreslené rozprávky. S rodičmi často navštevujeme staré hrady.
1. vypísať z viet podstatné mená a prídavné mená spolu s podstatným menom,
ktoré k nemu patrí a určiť ich rod, číslo a pád
2. učeb. s. 64/5 najskôr do básne ústne doplniť správne chýbajúce prídavné mená, potom vypísať prídavné meno spolu s podstatným menom a určiť
rod, číslo a pád. Vyhľadať ďalšie prídavné mená v básni a určiť ich gramatické kategórie.
9.6. utorok
Napísať vety: Janko čítal zaujímavú knihu o statočnom psovi, ktorý zachránil
z horiaceho domu tri malé deti. Novú knihu požičal svojmu najlepšiemu
kamarátovi Ivanovi.
1. vypísať z viet podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád
2. podčiarknuť vo vetách prídavné mená spolu s podstatným menom, ktoré
ku nemu patrí
3. vyskloňovať v jednotnotnom aj množnom čísle slovné spojenia
stará skriňa, veľký slon
4. PZ 35/2,3
8.6. pondelok
Napísať vety: Na železničnej stanici stál starý parný rušeň. Z veľkého kotla vychádzala hustá para. Natešené deti si túto atrakciu s prekvapivým údivom obzerali.
1. vypísať z viet podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád
2. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom, ktoré ku nemu patrí (v takom tvare, ako je napísané vo vete)
a určiť rod a číslo prídavného mena
3. uč. 63 prečítať si Zapamätaj si!
4. uč. 63/1
5. uč. 63/2 a)
5.6. piatok
Napísať vety: Na streche za starým komínom sedela veľká čierna mačka. Striehla na malé vtáčiky, ktoré mali na vysokom strome vedľa domu urobené hniezdo z prútia.
1. vypísať z viet podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád
2. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom, ktoré ku nemu patrí (v takom tvare, ako je napísané vo vete)
a určiť rod a číslo prídavného mena
3. uč. 62/3 - v podčiarknutých prídavných menách určiť číslo
4. uč. 62/6
4.6. štvrtok
Napísať vety: Pod starým mostom som videla plávať neveľkú rodinu divých kačíc. Ich utešené mláďatká zvedavo skúmali vodnú hladinu a ponárali žlté zobáčiky pod vodu.
1. vypísať z viet podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád
2. vypísať z viet prídavné mená spolu s podstatným menom, ktoré ku nemu patrí
(v základnom tvare) a určiť rod prídavného mena
3. uč. s. 61 - prečítať Zapamätaj si!
4. s. 61/1,2,3 - ústne
5. PZ 34/1,2,3
pozri aj čítanie
3.6. streda
Napísať vetu: V chladnom tieni, pod vysokými stromami na kraji bukového
lesa, sme videli oddychovať veľké stádo sŕn s malými mláďatkami.
- vypísať podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád
- vypísať prídavné mená spolu s podstatným menom, ktoré ku nemu patrí
v základnom tvare a určiť rod prídavného mena
- uč. s. 60/4 a), b)
- uč. s. 60/5
2.6 utorok
Vo vetách: V hlbokom tmavom lese zablúdili Janko s Marienkou. Prišli k medovníkovej chalúpke, kde žila zlá ježibaba.
- vypísať podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád
- vypísať prídavné mená spolu s podstatným menom, ktoré ku nemu patrí
v základnom tvare a určiť rod prídavného mena
PZ 33/1 a) (z obrázkov zložiť slovné spojenie včela a med - včelí med,
loď a kotva - lodná kotva)
1 b)
PZ 33/2 a), b) (po 5 prídavných mien)
PZ 33/3 a), b)
1. 6. pondelok
- uč. s. 59/3 a) b) (vybrať po 2 slová z každého riadku)
- vyskloňovať slovo škola a auto v jednotnom aj v množnom čísle
_______________________________________________________
29. 5. piatok
- pozri si prezentáciu o určovaní rodu prídavných mien TU
- uč. s. 59/2 a), b)
- uč. s. 59/1 a)
- žiaci, ktorí v pondelok nastupujú do školy už neposielajú úlohu na mail,
skontrolujeme si ju v pondelok v škole. Ostatní odoslať.
- dnes je úloha aj z matematiky! TU
27. 5. streda
- uč. s. 58/ Zopakuj si! - zopakovať čo sú prídavné mená
- napísať po 5 prídavných mien (vlastností) k otázkam
Aký? -
Aká? -
Aké? -
- s. 58/2 a)pomenovať výrobky na obr. a určiť iba rod podst. mena
26. 5. utorok
Vypracovať test Opakovanie - podstatné mená na Edupage
25. 5. pondelok
- Čítanka s. 101 prečítať text Kôň a osol
- odpísať z textu hlavnú myšlienku bájky
- z prvých 6 veršov vypísať podstatné mená a určiť ich rod, číslo a pád
20.5. streda (do pondelka 25.5.)
- uč. 57/3 - vyskloňovať slová v zelených rámčekoch v jednotnom aj v množnom čísle vo všetkých pádoch podľa vzoru slova trúbka v tabuľke. Druhý stĺpec (pádové otázky) nemusí byť.
- pozri aj čítanie TU
19.5. utorok
PZ 32/1 - a) najskôr urči rod v každom riadku, podľa toho nájdeš slovo,
ktoré do riadku nepatrí. Potom to slovo v danom tvare použi vo vete.
- b) podstatné mená v množ. čísle z a) daj do základného tvaru - nominatívu jednotného čísla
PZ 32/2 - dať do správneho tvaru slová ryba, strýko a koryto
PZ 32/3
18.5. pondelok
- v daných vetách z textu v čítanke s. 96 urč pády podstatných mien, prepíš celé vety do zošita, podstatné mená v nich podčiarkni a nad ne skratkou napíš názov pádu
1. veta textu: Dážď, sneh, mráz .....
10. veta textu: Steny domov sú počmárané .....
12. veta textu: Počasie je paleta .....
13. veta textu: Domy sú galérie .....
- pozri aj čítanie TU!
15.5. piatok
PZ 31/1 a), b)
PZ 31/2 a), b)
14.5. štvrtok
- prečítať text Zničené magnólie a vypracovať úlohy za textom (najlepšie priamo v dokumente, a odoslať ho ako prílohu do mailu, alebo písať odpovede do zošita)
13.5. streda
PZ 30/1 a)
PZ 30/2 a), b)
- kto nebol na online hodine pozrie si všetko individualne v uč. s. 55 Lokál!
- v piatok 15.5. o 10.00 online hodina
11.-12.5. pondelok-utorok
- opakovať názvy pádov a ich pádové otázky, určovať vo vetách
pády podstatných mien (individuálne)
- v stredu 13.5. o 10.00 online hodina
7.5. štvrtok
Vo vete: Moja mama so svojou sestrou ušili celej rodine rúška zo starej plachty na novom šijacom stroji.
určiť podstatné mená a v akom sú páde
- uč. 54/3
- PZ 29/3
- PZ 29/2 (kto to neurobil na online hodine)
6.5. streda
- najskôr si pozri prezentáciu Akuzatív TU
- učeb. 54/1
- PZ 29/1
5.5. utorok
- pozri čítanie
4.5. pondelok
- učeb. s. 53/2
- s. 53/3 - vypísať iba slovné spojenia, ktoré do riadkov nepatria
a potom ich napísať v DATÍVE
30.4. štvrtok
PZ s. 28/1,2,3
29.4. streda
- vypracovať test Genitív TU
- pozrieť si prezentáciu Datív TU
- uč. s. 53/hore - prečítať Datív a naučiť sa Zapamätaj si!
- s. 53/1 a) - priradiť k otázkam slová z textu - napísať do zošita
27.4. pondelok
- opakovať pády a pádové otázky
- uč. 52/4
- uč. 52/3 vypísať z viet iba podstatné mená v nominatíve a genitíve,
určiť ich rod, číslo a pád
VZOR: Lucka - žen. rod, jedn. č., N
24.4. piatok
- zopakovať si pády podstatných mien
- PZ 27/2, 3
23.4. štvrtok
- zopakovať si pádové otázky, ktorými sa pýtame na genitív a s ktorými predložkami sa genitív viaže
- včera bol "Deň Zeme" - tak 1 tematická úloha
- uč. 52/2
- PZ 27/1
22.4. streda
- urobiť test NOMINATÍV TU
- znovu si pozrieť prezentáciu GENITÍV a naučiť sa určovať Genitív TU
- Uč. 52/1 - odpísať slovné spojenia a určiť, či sú podčiarknuté slová
v jednotnom, alebo množnom čísle
VZOR: mobil mamy - jedn. č.
bicykle pretekárov - množ. č.
- 5 z týchto slovných spojení použiť v danom tvare (genitíve) vo vetách
20.4. pondelok
- odpísať text a vypracovať úlohy TU
- pozrieť si prezentáciu GENITÍV a naučiť sa určovať Genitív TU
17.4. piatok
- najskôr si prečítaj vysvetlenie toho, prečo ste robili včera zle úlohu
TU, až potom urob dnešnú úlohu
PZ 26/2 a), b)
PZ 26/3 a), b)
16.4. štvrtok
- vypracovať krátky test Pádové otázky a pozrieť si prezentáciu
Nominatív TU
- s. 51 prečítať si Zapamätaj si!
- s. 51/2 odpísať vety a podčiarknuť v nich podstatné mená v nominatíve
- s. 51/4 najskôr vypísať iba slová v nominatíve, potom zmeniť tvar ostatných slov tak, aby boli v nominatíve
VZOR: deti - dieťa
15.4. streda
- najskôr si treba pozrieť prezentáciu na Bezkriedy, tam je vysvetlené nové učivo Pády podstatných mien
- uč. 50/1 prečítať text a písomne do zošita odpovedať na dané otázky (otázku nemusíte písať celú, stačí len farebne vyznačená)
VZOR: Kto? Marek
Koho? .....
- uč. 50/2 - vypísať iba rôzne tvary slova kľúče
- PZ 26/1
- z tabuľky dolu na s. 50 sa musíte naspmäť naučiť latinský názov pádu a otázku, ktorou sa na daný pád pýtame. Je veľmi dôležité vedieť to naspamäť, aby ste mohli určovať, v akom páde sa slovo vo vete nachádza!
8.4. streda
dokument môžeš vypísať priamo v počítači a odoslať ako prílohu, alebo si to prepíš do zošita. Je na tebe, ako si vyberieš.
Úlohu nájdeš TU
6.4. pondelok
- vypracovať TEST na Edupage
3.4. piatok
uč. 49/4 - vypísať z textu podstatné mená a určiť rod a číslo
VZOR: airwheel - muž. rod, jednotné č.
uč. 49/7 a)
VZOR: s nákladným autom - str. rod, jednotné č.
2.4. štvrtok - precvič si určovanie čísla podstatných mien TU
- uč. 49 modrá bublina hore - prečítať
49/6 urobiť podľa vzoru
PZ 25/2 a 25/3 (v riadkoch, kde je daný rod a číslo treba vymyslieť vhodné slovo)
30.3. pondelok - najskôr si treba pozrieť prezentáciu na vyvodenie učiva
na www.bezkriedy.sk až potom vypracovať úlohy
uč. 48/1 napísať do zošita počet dopravných prostriedkov
VZOR: 1 ponorka, 2 rušne, ...
uč. 48/2 ku každému slovu dopísať 1 alebo viac
VZOR: vrtuľníky - viac, lietadlo - 1
PZ 25/1 (navleč korálky na nitku - jednotné číslo modrú, množné číslo červenú )
27.3. piatok - najskôr si treba pozrieť prezentáciu na vyvodenie učiva
na www.bezkriedy.sk až potom vypracovať úlohy
uč. 47/4 - prečítať, všimnúť si podčiarknuté slová
uč. 47/6 - odpísať slovo v danom tvare, dať ho do základného tvaru a určiť rod
VZOR: v obchode - 1 obchod - ten obchod - mužský rod
PZ/24/4
26.3. štvrtok - pohľadať doma po 3 predmety na každý rod, uložiť ich do
skupiniek podľa rodu (aj označiť na lístku aký je to rod),
odfotiť a poslať.
- rozdeliť slová do daných stĺpcov
25.3. streda - najskôr si treba pozrieť prezentáciu na vyvodenie učiva
na www.bezkriedy.sk až potom vypracovať úlohy
Prihlasovacie údaje na portál BEZKRIEDY majú žiaci nalepené v uč. prírodovedy,
registračný kód triedy je DnC8vBu
uč. 46/1 - len ústne
46/2 - napísať do zošita
Poučku s. 46 naučiť!
PZ 24/2,3
Vypracovanú úlohu treba odfotiť a poslať do facebookovej skupiny ZŠ Podbrezová IV. A alebo mailom na stiavnicka1234@gmail.com
24.3. utorok - uč. s. 44/ Zapamätaj si - poriadne zopakovať
s. 45/6 - a) napísať do zošita slová, ktoré chýbajú v básni
v správnom poradí (nemusíš odpisovať celú báseň)
b) vypísať podľa vzoru v uč.
s. 45 - Diktát - rodičia nadiktovať
23.3. pondelok - na EduPage
20.3. piatok - na EduPage
19.3. štvrtok portál KOZMIX
každý má prihlasovacie meno zložené zo svojho mena a priezviska všetko malými písmenami spolu bez medzery a diakritiky, t. j. bez dĺžňov a mäkčeňov, napríklad Štefánia Pirôžková by sa prihlasila ako stefaniapirozkova
prihlasovacie heslo: nasaskolicka
potom treba kliknúť na ÚLOHY
Ak by bol problém s prihlásením napíšte mi sem
18.3. streda úloha je na EduPage, pozrieť aj gramar.in
17.3. utorok
prihlásiť sa na portál gramar.in, napísať hore svoje meno a aspoň prvé písmeno priezviska, kliknúť na pohár vedľa, vpravo dole kliknúť na Moje triedy a zadať HESLO nasaskolicka a vypracovať zadané úlohy
Prihlasujte sa prosím vás svojim menom tak, aby som vedela, kto úlohu vypracoval. To znamená aj aspoň prvé tri písmená priezviska u žiakov s rovnakým menom.